Municipiul Târgu Jiu funcționează cu un Plan Urbanistic General (PUG) din 1996, deoarece firma contractată de municipalitate, în 2007, nu a reușit să realizeze proiectul nici acum, după 14 ani. În intervalul scurs, contractul cu societatea privată a fost prelungit prin acte adiționale.
Realizarea unui Plan Urbanistic General (PUG) pentru Târgu Jiu a fost, în ultimii ani, un subiect mult dezbătut, mai ales în campaniile electorale. Ce nu s-a spus, însă, până acum, este că Primăria Târgu Jiu are un contract încheiat de 14 ani, cu o firmă privată din București, pentru realizarea documentației, care nu a fost finalizată, deși un astfel de plan are valabilitate doar 10 ani. Prefectul de Gorj a făcut publică informația, după ce a organizat o întâlnire cu arhitecții șefi din primărie și Consiliul Județean și cu reprezentanții Serviciului de Urbanism, în încercarea de a grăbi realizarea planului urbanistic al municipiului. „Există, din 2007, semnat un contract de proiectare, între Primăria municipiului Târgu Jiu și o firmă de renume din București. Prefectura nu este parte implicată în acel contract, este un contract comercial, încheiat între primărie, pe vremea aministrației trecute și o societate de proiectare din București, destul de mare la acel moment. Acest plan urbanistic general stabilește direcțiile de dezvoltare ale municipiului pe următorii 10 ani. În mod normal, perioada lui de valabilitate este de 10 ani de la intrarea în vigoare. Acei 10 ani au trecut de foarte multă vreme, noi, municipiul Târgu Jiu, funcționăm după un PUG din ’96. A fost făcut în 2007 un contract cu acea firmă de proiectare, s-a tot prelungit, s-a tot prelungit și am ajuns în 2021 să nu avem la dispoziție un instrument clar, care să ne arate direcțiile în care se poate dezvolta municipiul”, a declarat Corneliu Răducan Morega.
„Sunt 17-18 avize care trebuie luate, unul poate impune modificarea celuilalt”
Prefectul spune că documentația făcută până acum de firma angajată în 2007 de Primăria Târgu Jiu s-a făcut cu încălcarea legii. “Primul pas în avizarea unei documentații de urbanism este consultarea publicului. Eu nu știu să fi avut loc vreo dezbatere publică”, a spus Corneliu Răducan Morega.
Prefectul, care are o experiență de 20 de ani în domeniu, s-a oferit să acorde sprijin pentru ca planul urbanistic general să fie finalizat. “Eu, personal, le voi sta la dispoziție, dacă au nevoie de experiența mea, celor de la firma din București, care face proiectarea și voi ajuta. Sunt 17-18 avize, care trebuie luate, unul poate impune modificarea celuilalt, fiecare are un specific anume și o documentație anume, care stă în spatele lui. Este o documentație de mare anvergură, care necesită o implicare extrem de activă și extrem de numeroasă a foarte multor specialiști”, a mai spus Răducan Morega.